Nazwa firmy – nietuzinkowa i chwytliwa?

Oryginalna, nieszablonowa, wyjątkowa. Nazwa firmy powinna być osobliwa. Ale są pewne granice. Gdy je przekroczymy, efekt będzie odwrotny. I zamiast dobrej nazwy otrzymamy nazwę śmieszną.

Oczywiście, na rynku mamy wiele firmy o lekkich, żartobliwych nazwach. Wiele z nich pasuje do danej branży, są chwytliwe i sympatyczne. Ale są i nazwy zupełnie nie śmieszne, a wręcz wulgarne i obraźliwe. Zupełnie nie pozytywne. Zamiast przyciągnąć klienta, odpychają go. Jedno jest pewne – twórcy takich nazw nie mieli wyobraźni (a może mieli jej za dużo?). Nie byli zdolni przewidywać, po drodze zabrakło im intuicji, którą powinien mieć każdy przedsiębiorca.

A więc nietuzinkowość – tak. Przesada – nie. Zanim zatwierdzimy daną nazwę warto zapytać o zdanie innych, na przykład znajomych. Nazwa firmy powinna być przedyskutowana.

Wiele nazw, czasem wulgarnych, czasem z zabawnymi podtekstami, ma się dobrze na rynku polskim. Nie zapominajmy, że są to nazwy firm zagranicznych i w innym języku znaczą zupełnie coś innego niż w języku polskim. Jako klienci przymykamy na to oko, ponieważ wiemy, że twórca nie miał nic złego na myśli. I to jedyny wyjątek. Nazwa firmy powinna być chwytliwa, ale nie za wszelką cenę…

Wybór nazwy firmy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *