Nazwa firmy – nietuzinkowa i chwytliwa?

Oryginalna, nieszablonowa, wyjątkowa. Nazwa firmy powinna być osobliwa. Ale są pewne granice. Gdy je przekroczymy, efekt będzie odwrotny. I zamiast dobrej nazwy otrzymamy nazwę śmieszną.

Oczywiście, na rynku mamy wiele firmy o lekkich, żartobliwych nazwach. Wiele z nich pasuje do danej branży, są chwytliwe i sympatyczne. Ale są i nazwy zupełnie nie śmieszne, a wręcz wulgarne i obraźliwe. Zupełnie nie pozytywne. Zamiast przyciągnąć klienta, odpychają go. Jedno jest pewne – twórcy takich nazw nie mieli wyobraźni (a może mieli jej za dużo?). Nie byli zdolni przewidywać, po drodze zabrakło im intuicji, którą powinien mieć każdy przedsiębiorca.

A więc nietuzinkowość – tak. Przesada – nie. Zanim zatwierdzimy daną nazwę warto zapytać o zdanie innych, na przykład znajomych. Nazwa firmy powinna być przedyskutowana.

Wiele nazw, czasem wulgarnych, czasem z zabawnymi podtekstami, ma się dobrze na rynku polskim. Nie zapominajmy, że są to nazwy firm zagranicznych i w innym języku znaczą zupełnie coś innego niż w języku polskim. Jako klienci przymykamy na to oko, ponieważ wiemy, że twórca nie miał nic złego na myśli. I to jedyny wyjątek. Nazwa firmy powinna być chwytliwa, ale nie za wszelką cenę…

Wybór nazwy firmy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *